In de belangrijkste periode van de onderneming, die zo’n 70% van de levensduur van de onderneming omvat, zoeken ondernemers daarom vaak hun heil bij andere dienstverleners! Deze dienstverleners kennen hun bedrijf echter nauwelijks en zij kunnen niet die begeleiding geven die van hen wordt verwacht!
Four Seasons heeft een strategie ontwikkeld waarmee we ondernemers tijdens alle perioden van zijn of haar onderneming begeleiden. Zo staat lente voor de startfase, zomer voor de groeifase, herfst voor de fase van stabilisatie en winter voor de fase van realisatie via de verkoop van de onderneming en het zorgeloos genieten van de ondernemer.
U weet het zeker, u gaat een onderneming beginnen, er één overnemen of er één voortzetten. En daarna is het gewoon wachten tot uw multinational naar de beurs gaat.
Helaas is de werkelijkheid in 99 van de 100 gevallen anders. Four Seasons weet dit uit ervaring en zal u voor valkuilen trachten te behoeden.
U weet het zeker, u gaat een onderneming beginnen, er één overnemen of er één voortzetten. En daarna is het gewoon wachten tot uw multinational naar de beurs gaat.
Helaas is de werkelijkheid in 99 van de 100 gevallen anders. Four Seasons weet dit uit ervaring en zal u voor valkuilen trachten te behoeden.
Tijdens uw vakantie koestert u al gedachten over een langer verblijf in het buitenland, u bent immers een geslaagd zakenman? Niet dan nou dan?! Plotseling krijgt u een telefoontje uit Nederland. De bank heeft de kredietregeling opgezegd, een belangrijke cliënt is failliet, er zijn verliezen bekend geworden bij uw buitenlandse vestiging en er is fraude ontdekt op de inkoopafdeling. De curator is al op de fiets gesprongen en komt uw onderneming met een bezoek vereren. En oh ja, de creditcard is geblokkeerd dus het is te hopen dat u voldoende vakantiegeld over heeft om uw terugreis te regelen.
Flauwekul zegt u? Wij hebben het meegemaakt, maar gelukkig niet bij onze cliënten!
Four Seasons voert een aantal zogenaamde ‘slechtweer’ gesprekken met u, ver voordat zich rimpelingen aan de oppervlakte voordoen. Dan kunt u in de zomer in ieder geval met een goed gevoel op vakantie gaan en u rustig voorbereiden op de herfst.
Tijdens uw vakantie koestert u al gedachten over een langer verblijf in het buitenland, u bent immers een geslaagd zakenman? Niet dan nou dan?! Plotseling krijgt u een telefoontje uit Nederland. De bank heeft de kredietregeling opgezegd, een belangrijke cliënt is failliet, er zijn verliezen bekend geworden bij uw buitenlandse vestiging en er is fraude ontdekt op de inkoopafdeling. De curator is al op de fiets gesprongen en komt uw onderneming met een bezoek vereren. En oh ja, de creditcard is geblokkeerd dus het is te hopen dat u voldoende vakantiegeld over heeft om uw terugreis te regelen.
Flauwekul zegt u? Wij hebben het meegemaakt, maar gelukkig niet bij onze cliënten!
Four Seasons voert een aantal zogenaamde ‘slechtweer’ gesprekken met u, ver voordat zich rimpelingen aan de oppervlakte voordoen. Dan kunt u in de zomer in ieder geval met een goed gevoel op vakantie gaan en u rustig voorbereiden op de herfst.
Wel moet uw onderneming zo langzamerhand winterklaar worden gemaakt. Maar voor het zover is, moet u wel goed op de winkel blijven passen. Wordt u goed geïnformeerd, heeft u de juiste managers in dienst en sturen zij uw medewerkers goed aan? Moet u niet eens kijken naar het arbeidsvoorwaarden beleid, past de huidige financiering bij de onderneming? Hoe zit het met het veilig stellen van uw pensioengelden? Is uw opvolger reeds in huis of moet u elders zoeken? Is de organisatiestructuur nog wel up-to-date? Passen de activiteiten en doelstellingen (missie en visie) van uw onderneming nog wel in de huidige tijd?
Voordat u uitglijdt over de vallende bladeren is het verstandig een flink aantal gesprekken te voeren met Four Seasons en haar aangesloten netwerkers. Zij kunnen u het juiste advies geven.
Wel moet uw onderneming zo langzamerhand winterklaar worden gemaakt. Maar voor het zover is, moet u wel goed op de winkel blijven passen. Wordt u goed geïnformeerd, heeft u de juiste managers in dienst en sturen zij uw medewerkers goed aan? Moet u niet eens kijken naar het arbeidsvoorwaarden beleid, past de huidige financiering bij de onderneming? Hoe zit het met het veilig stellen van uw pensioengelden? Is uw opvolger reeds in huis of moet u elders zoeken? Is de organisatiestructuur nog wel up-to-date? Passen de activiteiten en doelstellingen (missie en visie) van uw onderneming nog wel in de huidige tijd?
Voordat u uitglijdt over de vallende bladeren is het verstandig een flink aantal gesprekken te voeren met Four Seasons en haar aangesloten netwerkers. Zij kunnen u het juiste advies geven.
Uw onderneming verkopen is niet een beslissing die je over één nacht ijs neemt. Het voelt als de verkoop van een bloedverwant.
Zorg daarom dat de aanvliegroute juist is geweest. Zorg ervoor dat u bij de verkoop voldoende zekerheden inbouwt, zodat u echt zorgeloos kunt gaan genieten. Laat uw oude onderneming niet een molensteen om uw nek worden!
Bereidt u daarnaast voor op uw leven na dat van ondernemer.
Het leven waarin de telefoon niet meer gaat, en u niet langer het middelpunt bent.
Wat gaat u behalve reizen en “dingen die ik lang niet heb kunnen doen” nu eigenlijk echt doen? Genieten is ook een vak!
Four Seasons zal u stevig aan de tand voelen en proberen zorgeloos ook zorgeloos te laten zijn. Tijdens een persoonlijk gesprek geven we u gaarne verdere uitleg.
[qcld_hero id=”2″]